Ansamblul folcloric „Doina Bărăganului“

„Doina Bărăganului“ răsună pe meleagurile ialomiţene de peste şase decenii, urmând tradiţia autentică a orchestrei ,,Bărăganul“ înființată în anul 1947 sub bagheta lui Ion Albeşteanu. Activitatea orchestrei a fost coordonată de instituţiile culturale ale vremii şi a condus în scurt timp la închegarea unui nucleu artistic valoros patronat de spiritul aventuros al unui grup de tineri iubitori de cântec şi joc popular românesc.

Alcătuit din solişti vocali, orchestră şi dansatori, ansamblul se mândreşte cu o galerie de mari nume ale folclorului românesc care au scris cu sufletul în cartea de onoare a acestuia. De la solişti vocali precum Ion Dolănescu, Tiberiu Ceia, Marin Cornea, Tiţa Ştefan, Tiţa Bărbulescu, Nicolae Rotaru, la dirijorii Nițu Albeşteanu, Radu Voinescu, Marin Ghiocel şi maeştrii coregrafi Duţu Olteanu, Ion Grama, Ion Auroaica, Mihai Runcan, cu toţii au contribuit la revigorarea tradiţiei populare în Bărăgan.

Încă de la început, prin dăruire şi respect pentru actul artistic, ansamblul şi-a câştigat aprecierea la nivel naţional şi internaţional din partea celui mai exigent juriu: publicul, dar şi a specialiştilor şi instituţiilor de profil.

Moştenirea celor peste şaizeci ani de activitate ai ansamblului este astăzi preluată şi valorificată de oameni dedicaţi actului artistic. Activitatea ansamblului folcloric se desfășoară sub atenta coordonare a managerului CJCPCT Ialomița, Daniel Trifu. Astfel, soliștii Nicoleta Rădinciuc Vlad și Ionuț Cocoș, orchestra sub conducerea muzical-artistică a dirijorului Mihai Albeșteanu şi dansatorii instruiţi de coregraful Nicuşor Iancu, transpun în scenă trăiri şi plămădiri ale sufletului românesc exprimate prin cântecul, jocul şi portul popular.

Mărturie a valorii Ansamblului Folcloric „Doina Bărăganului“ este concretizarea activităţii sale în numeroase reprezentaţii fidele crezului identităţii româneşti, pe scenele naţionale şi internaţionale.
Spectacolele concepute de ,,Doina Bărăganului“ sunt un adevărat regal de muzică, coregrafie şi port popular, fiind repere de calitate privind latura educaţională şi de divertisment în contextul devalorizării galopante a culturii populare româneşti.